עריכת סרטונים
עריכת סרטונים למטרת תדמית, שיווק או רעיון, הינה עריכה לא פשוטה. בשלב העריכה על העורך מוטלת המשימה להכניס כמות חומר די גדולה, בתוך הגבלת זמן, כאשר בסופו של דבר סרטון זה אמור להעביר מסר, רעיון או הרגשה. בניגוד לעריכה של סרט אשר עוסק בעריכת סצנות וחיבורן לשלם, עריכת סרטון מצריכה מיקוד גבוה, ובחירה נכונה של החלקים אשר יכנסו לתוצר הסופי. סרטון אשר לא יעסוק בעיקר ויהיה ארוך מדי או לא מספיק ממוקד מטרה, יפספס את הצופה וימנע מהמסר האמור לעבור בצורתו השלמה. סרטוני תדמית מטרתם של סרטוני תדמית היא ליצור דימוי מסוים בעיני הצופה לנושא המובא. סרטוני תדמית טובים יקלעו למטרה זו, ובזמן קצר של צפייה הצופה יקבל את הרושם הנכון ויבין את המסרים המובאים לפניו. הפקה של סרט תדמית נכנסה לשימוש מוגבר עם כניסתו של עידן האינטרנט, אתרי עסקים רבים משתמשים בכלי זה על מנת ליצור אמון בלקוח, ולהובילו להכרות עם העסק, חזונו ומפעיליו. סרטוני תדמית הינם קצרים וקולעים, סרטון כזה יגע בדרך כלל בנושא מזוויות שונות, תוך תרומה לייצור דימוי אחיד ומשותף. עריכה של סרטון כזה הינה מלאכה אשר תדרוש הבחנה בין עיקר לתפל, ותוביל לתוצאה של סרטון מוצלח אשר לו פנים רבות וחוט מקשר אחד. סרטוני תדמית משמשים כרטיס ביקור ויזואלי וביכולתם לבנות או להרוס שם. סרטון תדמית טוב יוביל את הצופה לרושם מסוים, וייתן את האפשרות לבעליו לייצר תדמית נשלטת, אחידה ומוכוונת. עריכת סרטוני תדמית גם סרטון קצר מצריך הפקה שלמה, בחירת רעיון, יישומו, וכמובן בסופו של תהליך - עריכה וחשיפה. עריכה מוצלחת תוביל ליצירת סרטון תדמית ממוקד וקולע, כאשר בחירת הקטעים ושילובם הסופי היא זו שתעצב את הרושם והמוצר המוגמר. כאשר פונים לתהליך הפקה של סרטון תדמית חשוב להשתמש בעורך אשר מגיע עם רקע ולו ידע וניסיון בתחום עריכת סרטונים. עריכת סרטונים שונה מעריכת סרטים או קליפים, מסיבת המטרה שלשמה מופק הסרטון. החלטות רבות אשר יתקבלו על ידי אותו עורך ישפיעו על סרטון זה בצורה ניכרת, וזאת בעיקר בשל זמן הקרנתו הקצר.